Friday 21 June 2013

Vitamin E with ekstrak biji anggur...Mampu menghilangkan,mengecutkan jerawat,menggugurkan white head dan black head...best tau buat masker everynight.... ;-)

It's worth to give it try!! trust me!!

Vitamin E Shaklee Dengan Formula Baru - Ekstrak Biji Anggur

Bagi mereka yang mementingkan kecantikan luaran & dalaman, semestinya pengambilan Vitamin E Tidak akan diabaikan dan tidak hairan kalau dikatakan bahawa Vitamin E merupakan vitamin wajib yang perlu diambil. Semestinya Vitamin E semulajadi & berkualiti adalah pilihan yang terbaik berbanding Vitamin E sintetik.

Vitamin semulajadi lebih mudah diserap oleh tubuh badan berbanding vitamin dari sumber kimia atau tiruan. Ini penting kerana penyerapan yang tidak sempurna boleh menyebabkan toksik lalu akan menyebabkan wujudnya abnormal sel/kanser pada tubuh kita dalam jangka masa panjang.

Dengan berdasarkan kepentingan itu, Shaklee sentiasa menjalankan ujian & kajian untuk memastikan setiap produk keluarannya sentiasa diperbaiki & memberikan kebaikan yang optimum kepada pengamalnya. Terbaru Shaklee telah mengeluarkan Vitamin E dengan formula terbarunya, Vita-E complex with grape seed extract.



KENAPA VITAMIN E DARI SHAKLEE??
------------------------------------------------------------


Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium.
Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.

Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik.
Sama seperti Vitamin A, kita tidak boleh mengambil Vitamin A berlebihan kerana ia boleh mengakibatkan toksik kepada badan melainkan kita mengambil vitamin Pro- Vitamin A seperti Beta Carotene yang mana ia hanya akan ditukar kepada vitamin A bila diperlukan saja.

Makanlah vitamin E bersumber semulajadi dan ini boleh dilihat pada label botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'.Bagi yang bertulis pada label dengan 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia. Mengapa perlu memilih sumber asli? Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan , ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.

Mungkin anda merasakan vitamin E Shaklee mahal berbanding vitamin E di luar sana [ dalam pasaran] tetapi kita perlu tahu nilai yang kita bayar. Vitamin E Shaklee adalah bersumberkan asli dan lengkap dengan selenium.



KEBAIKAN VITAMIN E
-----------------------------------

1. Salah satu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular.

2. Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic buah dada.

3. Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan.

4. Mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan.

5. Mengurangkan tekanan darah.

6. Membantu dalam pencegahan penyakit katarak.

7. Meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.

8. Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki.

9. Ia juga mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari.

10. Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat.

11. Membantu mencegah anemia dan "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.

Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok. Lain-lain kajian megesyorkan bahawa vitamin ini dapat memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer. Sepanjang ini diketahui bahawa vitamin E telah menunjukkan kesan pencegahan kepada lebih kurang 80 jenis penyakit.




SUMBER VITAMIN E
---------------------------------

Vitamin E is didapati daripada sumber makanan berikut:

<3 minyak sayuran
<3 sayuran berdaun hijau gelap
<3 kacang,biji-bijian , dan semua bijirin.

Vitamin E juga boleh didapati daripada
<3 beras perang,
<3 makanan daripada jagung
<3 telur
<3 rumpai laut
<3 hati yang dikeringkan
<3 susu
<3 oat
<3 daging organ
<3 kacang soya
<3 ubi kentang, selada air, dan gandum.


KEKURANGAN VITAMIN E
-----------------------------------------


Kekurangan vitamin E boleh menyebabkan :
-Mudah radang dan odema ( pengumpulan air dalam tisu), pada bayi.
-Penuaan kulit sebelum masa.
-Rambut gugur
-Anemia.

DAN TAHUKAH ANDA Pengambilan vitamin E dikatakan membantu wajah kita kelihatan muda. Ini kerana vitamin E membantu melambatkan proses penuaan. Tapi ada byk vitamin E di pasaran.. nak beli yg mana satu? Ambillah vitamin E yang asli ,cuba cek labelnya pada botol - alpha tocopherol dan pastikan vitamin E itu beserta sekali ...unsur selenium agar penyerapan berlaku dengan lebih baik. Apa hasilnya jika konsisten dgn Vitamin E yg berkualiti? Jika anda konsisten dalam 14 hari, akan lihat kedutan pada bawah mata atau tepi mata beransur hilang.... Selain bagus untuk kulit,jika anda konsisten mengamalkannya, ia bagus utk anti penuaan, bantu kawal kolestrol , merendahkan triglycerides, bagus untuk saraf, mengecilkan pori-pori pada wajah, jika diambil suami isteri mengeratkan keintiman, bantu atasi kulit kering, berkudis, dan banyak lagi sebenarnya.. dan tahukan anda ia dpt mencerahkan warna kawasan sekita aerola..


BERMINAT??


Share:

1 comment:

  1. Terimakasih atas informasinya karena saya lagi cari informasin tentang cara menghilangkan jerawat secara alami
    .

    ReplyDelete

DOA MAKAN UBAT MOHON DISEMBUHKAN
"Dengan nama Allah Tuhan yang menyembuhkan. Dengan nama Allah Tuhan yang mencukupkan. Dengan nama Allah Tuhan yang memaafkan. Dengan nama Allah Tuhan yang tidak dimudaratkan oleh segala sesuatu, baik di bumi mahupun di langit dan Ia maha mendengar dan maha mengetahui."