Wednesday 8 October 2014

Bagaimana Omega Guard membantu mencairkan lemak dalam badan....

Selalu sangat saya dengar,"eh! pregnant kali ni berat tak naik sangat lah...."... "eh!berpantang kali ni badan rasa sihat cergas macam tak bersalin je pun..."... "eh! berat i dah turun 10kg tauuuu....lagi 3kg je nak dapat berat asal..."

suka tak?? suka tak?? seriously saya juga mengalami keadaan yang sama semasa mengandungkan anak ke 2 saya Tiara Zafreen.... Semasa mengandungkan anak sulung saya Luqman Zafree, Berat naik dari 60kg hingga 73kg...tetapi semasa mengandungkan Tiara berat naik dari 60kg hingga 70kg sahaja....then,selepas bersalin berat kembali ke asal dengan mudah....selepas berurut hari ke 3 bersalin,terus saya rsa badan sihat seperti tidak bersalin....phewwww....sangat best masa tu...terus nak ikut suami balik ke penang sebab beliau sudah habis bercuti selama 10hari....

FISH OIL

Mari kita lihat bagaimana Omega Guard shaklee dapat membantu mencairkan lemak dalam badan kita...

Pengambilan yg banyak dan kerap dapat menghasilkan enzim leptin yang semakin berkurangan dalam badan kita mengikut faktor usia yang semakin meningkat.enzim leptin amat diperlukan badan untuk meningkatkan metabolisme badan dan menjadikan proses kitaran badan kita sempurna.jadi tiada istilah,berat badan meningkat sebab faktor usia...no...no...no...sebenarnya berat badan meningkat,kerana badan kita yang semakin kehilangan nutrisi disebabkan peningkatan usia...bagaimana untuk mencegahnya?? supplements la jawapannya... untuk memenuhi kembali lohong-lohong nutrisi yang semakin berkurangan...

1) Omega bantu bakar lemak melalui hormon leptin yang terkandung dalam asid lemaknya.Asid lemak bantu tingkatkan hormon leptin dalam badan.bila hormon leptin tinggi, kita akan rasa kurang selera makan dan hormon leptin juga bantu tingkatkan metabolisme badan seterusnya pembakaran lemak berlaku dengan cepat.... suka saya nak kongsikan disini, seorang upline saya yang mengambil 6biji Omega Guard sebagai amalan hariannya... Ajaib memang beliau kurus dari pertama kali saya jumpa beliau beberapa bulan yg lalu. Hanya dalam masa beberapa bulan sahaja!

2)Asid Lemak Omega 3 merupakan ANTI-LIPOGENIC(anti penyimpanan lemak dalam badan).

3)Kandungan asid Lemak DHA dan EPA boleh menurunkan paras insulin. Jadi bila ada pertambahan kalori harian kita,ianya akan dibakar dan bukan disimpan sebagai lemak didalam badan.

OMEGA GUARD SHAKLEE
OMEGA GUARD SHAKLEE

KELEBIHAN DAN MANFAAT OMEGA GUARD SHAKLEE....

Minyak ikan Omega guard shaklee memang yang terbaik dipasaran. Melalui proses penyulingan 3 kali yang mahal bagi memastikan ia tulen dan tiada langsung unsur merkuri atau kandungan logam dalam minyak ikan omega guard shaklee.

1)bagus untuk ibu-ibu mengandung bagi membekalkan DHA dan EPA utk otak bayi...(rujuk jadual diatas)

2)Meningkatkan imunisasi dan imuniti badan.jarang sakit dan demam.

3)sangat bagus untuk pesakit jantung dan stroke

4)membantu pesakit lelah dan astma

5)melegakan sakit sendi.

if interest you can order link below or contact me:





Share:

4 comments:

  1. berat tuty aritu naik 9kg je..tapi tak turun-turun lepas bersalin..stresss

    ReplyDelete
  2. memang sekat kita makan la bila ambik omega ni

    ReplyDelete
  3. memang terbaik jom ke blog saya mak ct jangan maraa noo http://sihatdelysa.blogspot.my/

    ReplyDelete

DOA MAKAN UBAT MOHON DISEMBUHKAN
"Dengan nama Allah Tuhan yang menyembuhkan. Dengan nama Allah Tuhan yang mencukupkan. Dengan nama Allah Tuhan yang memaafkan. Dengan nama Allah Tuhan yang tidak dimudaratkan oleh segala sesuatu, baik di bumi mahupun di langit dan Ia maha mendengar dan maha mengetahui."